4elements.gr

Συνέντευξη: X-Ray (ONeirologio.Com)

Η πρώτη συνέντευξη που φιλοξενήθηκε στο ONeirologio.Com είναι από τον X-Ray, βασίστηκε σε ερωτήσεις που έγιναν από τα μέλη του forum. Σύντομα θα είναι διαθέσιμες και οι υπόλοιπες συνεντεύξεις.

 

 

 

Χαιρετώ τους: GAS-13-, RATWOLF, Σκοτεινός, wizer, Makiaveli, ELF, CrazyDoc, Ragga (ΘΕΟΦΙΛΟΣ.Α.), Mr. P., MadeM, VeNus, Dali, Oneirovatis, TydEaS, Beat, []-[]TikiO, magos, Silve, spin, Ace, Diavolo, aGka8lz, giannis_k, Smug, DXR, To_Vlameno_koino, cOnfUSah, anIon, Beat, RAZOR, kebzer, fuckman7
Πολλές ερωτήσεις ήταν σχεδόν ίδιες. Τις διάβασα όλες και τις ξαναέγραψα συνοπτικά, καταλήγοντας σε 66 συνολικά ερωτήσεις τις οποίες χώρισα σε 8 κατηγορίες.

1.Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ACTIVE MEMBER ΚΑΙ ΤΗΝ F.P.

Ποιοί ήταν οι λόγοι και η αφορμή για την αποχώρησή σου από τους Active Member και την F.P.;

Εδώ δυστυχώς δεν μπορώ να απαντήσω μονολεκτικά γιαυτό σας δίνω ένα, όσο πιο σύντομο και περιεκτικό μπορούσα, ιστορικό από το 1993 μέχρι και πριν αποφασίσω να ξαναασχοληθώ με τη μουσική. Είναι η μόνη τόσο εκτεταμένη απάντηση αλλά είναι χρήσιμη για όποιον ενδιαφέρεται. Κουράγιο...

Στα τέλη Αυγούστου του 1993 γνώρισα το Μιχάλη στην Καλλίπολη του Πειραιά όπου έμενε. Μου συστήθηκε σαν B.D.Foxmoor.

Ήμουν 18 χρονών, απογοητευμένος υποψήφιος της αρχιτεκτονικής, άνεργος, χωρίς κανενός είδους πείρα, σκίτσαρα και άκουγα λίγο hip hop τα δύο τελευταία εντελώς ερασιτεχνικά. Δεν είχα σκοπό να ασχοληθώ με τη μουσική αφού ήμουν τελείως άσχετος, παρόλα αυτά με ενθουσίασε ο Μιχάλης και κολλήσαμε. Σχεδόν μισό χρόνο αργότερα μου έκανε πρόταση να μπω στο γκρουπ που είχε φτιάξει ονόματι Active Member. Το γκρουπ ήταν τελείως άγνωστο, με έναν ανεξάρτητο δίσκο. Δεν ήξερα καθόλου από μουσική, δεν μπορούσα να ραπάρω καλά στα ελληνικά και δεν είχα γράψει ούτε ένα στιχάκι στη ζωή μου. Μόνο στα αγγλικά ότι έκανα κι αυτό πολύ μέτρια. Παρόλα αυτά δέχτηκα με χαρά πιστεύοντας στο όραμα του Μιχάλη να φέρουμε το hip hop στην Ελλάδα.

Εντωμεταξύ περνάγαμε πολύ χρόνο μαζί και ξοδεύαμε πολλές ώρες για να καταφέρουμε σε δυό τρία χρόνια περίπου να υπογράψουμε με πολυεθνική, να κυκλοφορήσουμε έναν πολύ καλό και προχωρημένο για τα δεδομένα εκείνης της εποχής δίσκο στην ευρεία αγορά και να ξεκινήσουμε πιο σοβαρά τις συναυλίες. Βέβαια όλα αυτά χάρη στο στιχουργικό ταλέντο του Μιχάλη αλλά και στην παράλληλη βοήθεια πολλών άλλων παιδιών που μοιράστηκαν όσο τις μοιράστηκαν τις ίδιες ανυσηχίες και όνειρα με μας.

Τα πράγματα προχωρούσαν γρήγορα αν και στην αρχή δύσκολα από οικονομικής απόψης και όχι μόνο, μέχρι και λίγο πριν τους «μύθους του βάλτου». Η ψυχολογία όμως τουλάχιστον για τους περισσότερους από εμάς τότε ήταν πολύ καλή. Υπήρχε πάθος απίστευτο. Προσωπικά πίστευα πολύ σε αυτό που κάναμε κι ας συμμετείχα πολύ λίγο ουσιαστικά. Μου έδινε όμως τεράστια δύναμη και ικανοποίηση. Στην πορεία άρχισα να δοκιμάζω να ραπάρω και να γράψω στα ελληνικά με ερέθισμα τη συμμετοχή μου στα ζωντανά.

Όλο αυτό το διάστημα δεν έλειψαν και οι αποχωρήσεις διαφόρων παιδιών όπως ο MCD, ο Real D, οι Αδιάφθοροι, οι Soulbro, οι Razastarr και οι Νέβμα. Οι Τxc και οι Ffc είχαν φύγει λίγο πριν μπω στη «φάση». Η στάση μου ως προς όλους αυτούς ήταν σίγουρα αρνητική αλλά μετριοπαθής. Για παράδειγμα, σε μια από τις τελευταίες συζητήσεις με τους Νέβμα, είχα απαντήσει στον Νίκο Παυλίδη όταν εκείνος είχε βρίσει τους Txc βλέποντας το βίντεοκλιπ τους στην τηλεόραση πως «όταν μισείς κάτι υπερβολικά τότε σε τραβάει κοντά του». Ήμουν πολύ πιτσιρικάς για να το παίξω προφήτης. Απλά αυτό πίστευα, χωρίς καλά καλά να συνειδητοποιώ τι σημαίνει. Ο Μιχάλης λόγω και του χαρακτήρα του ήταν πάντα πιο απόλυτος αλλά εκείνη την εποχή τουλάχιστον συμφωνούσαμε στο γεγονός ότι έπρεπε να πάψουμε να ασχολούμαστε με τις «απώλειες» και τα κουτσομπολιά και να τραβήξουμε το δικό μας ξεχωριστό δρόμο.

Τότε ήταν που ο Μιχάλης πήρε την απόφαση να δώσουμε όλο μας το βάρος στο low bap σαν μια ιδέα που εμπεριέχει το hip hop αλλά ξεχωρίζει από την άποψη της προσοχής στο στίχο και της διαφορετικότητας που έιχαμε ως προς την παγκόσμια και εγχώρια σκηνή. Η ιδέα αυτή μου φάνηκε σαν τον καλύτερο τρόπο να ξεμπερδεύουμε με τις κόντρες και τις γκρίνιες. Το «υποστηρίζω το λόγο μου με τη ζωή μου και το αντίστροφο» εντωμεταξύ ακουγόταν πραγματικά ελεύθερο και αισιόδοξο.

Εκείνη την εποχή, με την κυκλοφορία των «μύθοι του βάλτου», «άλλο ένα ψέμα», «lowbapsessions» και «umicah» πιστεύω πως ο Μιχάλης ήταν στα καλύτερά του όσον αφορά τη δημιουργικότητά του. Σίγουρα μουσικά υπήρχε το αναμφισβήτητο θέμα ότι «έκλεβε» λούπες αλλά αυτό δε με έβρισκε ούτε με βρίσκει απόλυτα αντίθετο για εκείνη τη χρονική στιγμή. Όπως οι στίχοι στη «διαμαρτυρία» ήταν ναι μεν δυναμικοί και αυθεντικοί αλλά αφελείς και εφηβικοί έτσι δε και μουσικά μέχρι τις «μέρες παράξενες» βρισκόμασταν σε ένα ανάλογο νηπιακό στάδιο. Όμως, όπως το στιχουργικό ταλέντο του Μιχάλη διακρινόταν ανάμεσα στους πρωτόλυους στίχους της «διαμαρτυρίας», έτσι και το μουσικό του ταλέντο διαφαινόταν στις επιλογές των samples που «έκλεβε» και στο πως τα μεταμόρφωνε στις περισσότερες περιπτώσεις. Εξάλλου είχε ήδη αρχίσει να παράγει δικά του αυτούσια κομμάτια και παραθέτω τα πιο χαρακτηριστικά: Να χεις το νου σου, Κοσμογωνιά, Κακιά στιγμή...

Σίγουρα όμως στον κώδικα του hip hop το biting είναι μεμπτό και άλλο πράγμα είναι να παίρνεις κάτι και άλλο να το κυκλοφορείς σε δίσκο. Αλλά όπως είχε πει και ο Χατζιδάκις «το κλέψιμο στην τέχνη επιβάλλεται». Το λάθος στην όλη υπόθεση είναι ότι από ένα σημείο και μετά αυτή η κατάσταση αν και άλλαξε δεν σταμάτησε απόλυτα και ιδιαίτερα όσον αφορά τις παράπλευρες παραγωγές του Μιχάλη και ότι δεν βγήκαμε να το παραδεχτούμε δημόσια. Εγώ από την πλευρά μου πάντα τον υποστήριζα και υπολόγιζα στην εξέλιξή του μουσικά και στιχουργικά. Οι «μέρες παράξενες» πιστεύω ήταν ένα πολύ ελπιδοφόρο βήμα. Όσον αφορά τον εαυτό μου η πρώτη μου πραγματική παραγωγή ήταν ο Αδιάφορος. Στη συνέχεια επιμελήθηκα την παραγωγή στο «lowbapsessions2-demos», στο «lowbapδρομολόγιο», σε μερικά από τα remix των Active Member και στη «kramahoperrata2». Όπως θα παρατηρήσει κανείς εκεί δεν λειτούργησα αναλόγως.

Η αλήθεια είναι ότι ο Μιχάλης έγραφε πάντα τους περισσότερους στίχους για γκρουπ όπως οι πρώτοι, οι δεύτεροι κλπ Βαβυλώνα (εκτός Βαβυλώνα 2000), οι Νέβμα, η Sadahzinia, ο Dehm, οι 843, οι Ρέλικα, οι Non Grata (εκτός του πρώτου κομματιού τους) και φυσικά για εμένα. Το Ονειρολόγιο, η Μάσκα, η Κακιά Στιγμή, το Νύχτωσε Απόψε Νωρίς, η μισή Πολισμανία, κ.α. είναι κάποια κομμάτια που όλοι μας αγαπήσαμε αλλά που στην πραγματικότητα είναι του Μιχάλη. Το πρώτο κομμάτι που μπήκε σε δίσκο με δικούς μου στίχους ήταν το Δε λογάριασα καλά όσον αφορά τους Active Member (αν εξαιρέσουμε βέβαια όλα τα αγγλικά) και το Στον κόσμο μου των Βαβυλώνα όσον αφορά άλλες παραγωγές. Όσο αφορά το Ονειρολόγιο η μόνη μου σχέση ήταν με τον τίτλο που είχα δώσει σε ένα ημερολογιάκι που είχα και κρατούσα σημειώσεις των ονείρων μου - και που παρεπιμπτόντως το έχει κλέψει ο Βέβηλος :).

Εφόσον όλα αυτά ήταν ιδέα του Μιχάλη είχα συμφωνήσει να μην τα αποκαλύψω έτσι ώστε να βγαίνουν καλής ποιότητας δουλειές πέραν των Active Member. Πίστευα πως ο Μιχάλης είχε στο νου του και από ότι μου έλεγε αυτό είχα καταλάβει, πως έπρεπε να στηθεί μια σκηνή, μια παρέα από μουσικούς από όλη την Ελλάδα. Ένα μεγάλο λάθος όμως ήταν αυτό, αφού καταρχάς όλαέιχαν το ίδιο ύφος και η έννοια της διαφορετικότητας που έιχε το low bap χανόταν και βέβαια δεν έβγαζε ο καθένας τη δικιά του φωνή. Μετά από κάποιο καιρό λοιπόν ήταν ιδιαίτερα δύσκολο να γράψει κάποιος άλλος στίχους σε τέτοιο επίπεδο πόσο μάλλον ένας πιτσιρικάς ή τέλος πάντων κάποιος αρκετά χρόνια μικρότερος του Μιχάλη. Ευτυχώς υπήρξαν οι διάφορες συλλογές και άρχισαν να βγαίνουν διαφορετικές φωνές προς τα έξω. Κάποιες παραγωγές επίσης μετά το 2000 περίπου άλλων σχημάτων ήταν πιο αυθεντικές. Το θέμα είναι ότι στην πορεία δεν ήμουν τόσο σίγουρος αν αυτός ήταν πραγματικά ο στόχος του.

Ο Μιχάλης είναι εκ φύσεως αντιφατικός και έντονος χαρακτήρας. Από τη μια ήθελε κόσμο στη «φάση», αλλά από την άλλη όταν οι Νέβμα απαιτήσαν αυτοδυναμία και πιο μετά οι Βαβυλώνα 2000, αποξενώθηκε από αυτούς αντί να τους ενθαρρύνει και έτσι αποχώρησαν. Το μεγαλύτερο λάθος όμως το καταλογίζω σε μένα, αφού ιδιαίτερα με τους Βαβυλώνα 2000 υπήρξα άδικος και υπερπροστατευτικός προς τον Μιχάλη. Θέλοντας να τον υποστηρίξω και μη σκεφτόμενος καθαρά (κάτι που μου συνέβαινε συχνά το τελευταίο καιρό πριν αποχωρήσω) έγραψα την ανακοίνωση και χτύπησα το Θηρίο και το Μικέ. Οι Βαβυλώνα 2000, τα Στοιχειά και οι Στοίχημα ούτε ομοφυλόφιλοι ήταν ούτε καταγγελίες για ναρκωτικά μας είχαν κάνει. Όλα αυτά δεν είναι αλήθεια. Είχαμε πραγματικά άδικο. Και είναι υποκριτικό αν όχι φασιστικό να φτάνεις στο σημείο να χτυπήσεις κάποιον σαν ομάδα και να σπέρνεις τόσο μίσος για μια ιδέα που υποτίθεται ότι σέβεται τη διαφορετικότητα. Για αυτά έχω μετανοιώσει πολύ και έχω ζητήσει συγνώμη. Ο Μικές δεν ξέρω αν με κατάλαβε ποτέ αλλά το Θηρίο έχοντας βρεθεί και αυτός στη θέση μου (όταν κυνηγούσε το παιδί θάυμα και άλλους να τους δείρει) με κατάλαβε απολύτως και απέσυρε μόνος του τη μύνηση. Η αλήθεια είναι ότι ακόμα πιστεύω ότι οι Νέβμα, οι Razastarr και οι Βαβυλώνα θα έπρεπε να συζητούσαν ανοιχτά με μας πριν φύγουν κι ας είναι εν γένει δύσκολο να το κάνει κανείς αυτό με το Μιχάλη (και με μένα εκείνη την εποχή). Επίσης, όντας πιτσιρικάδες οι περισσότεροι που έφυγαν, δε μπόρεσαν και στη μετέπειτα πορεία να ξεχωρίσουν τα πραγματικά ψυχολογικά αίτια και το χαρακτήρα της «φάσης» και του Μιχάλη έτσι ώστε να καταλάβουν ότι τα κουτσομπολιά, οι μυνήσεις και ότι άλλο δεν ήταν ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίσεις μια τέτοια κατάσταση. Αν και δε συμφωνώ με όλους αυτούς και δεν τους κατατάσσω σε ένα ίδιο επίπεδο, πρέπει να παραδεχτώ ότι όλοι σίγουρα κατάλαβαν κάποια πράγματα που εγώ άργησα να καταλάβω ή να παραδεχτώ. Πολλοί βέβαια έκρυβαν ένα μικρό Μιχάλη μέσα τους. Άλλοι τον είχαν ανάγκη.Με το μυαλό που έχω σήμερα γνωρίζω ότι όσο πιο μακριά από τη «φάση» βρίσκονταν κανείς τόσο πιο καθαρά μπορούσε να δει αρκεί να είχε αντίληψη.

Σε τελική ανάλυση όσο φταίει ο Μιχάλης, φταίει και όποιος άργησε να τον καταλάβει. Αυτός που φταίει περισσότερο άρα, είμαι εγώ. Το Μιχάλη τον αγάπησα σα πατέρα και αδερφό, σα φίλο κι ας ήταν η σχέση μας παράξενη, έντονη και πολλές φορές σε μια κόντρα. Πάντα, από την αρχή, υπήρχαν φορές που οι συζητήσεις μας κατέληγαν σε καβγάδες. Δυο τρεις φορές μάλιστα είχε σηκώσει και το χέρι του πάνω μου χωρίς εγώ να αντιδράσω αφού ένιωθα ότι αν το έκανα θα έκοβα κάθε επαφή με το Μιχάλη κι αυτό δεν άξιζε τον κόπο για μένα τότε. Ένιωθα πως είχα απέναντί μου ένα ιδιότροπο άνθρωπο που ώρες ώρες έκανε λάθη και παρεκτραπόταν. Νόμιζα ότι τον κατανοούσα. Δεν ήταν πάντα όμως τα πράγματα ίδια.

Τα πρώτα 6-7 χρόνια με το Μιχάλη είχαμε κοινό ταμείο. Ότι λεφτά βγάζαμε από δουλειές εκτός μουσικής και από τη μουσική τα κράταγε αυτός και όποτε είχα ανάκγη μου έδινε. Είχαμε και κοινό λογαριασμό. Μαζί αποφασίζαμε να δώσουμε μέρος των χρημάτων για να αγοράσουμε μηχανήματα. Αυτός έτσι κι αλλιώς είχε τις περισσότερες υποχρεώσεις και έτσι δεν ένιωσα ποτέ ριγμένος. Μέχρι το 1997 που τα πράγματα ήταν άσχημα οικονομικά, ο Μιχάλης είχε ήδη χωρίσει, πλήρωνε διατροφή και είχαμε μετακομίσει από το σπίτι που είχα στα Εξάρχεια στο Πέραμα. Μέχρι τότε τρώγαμε τοστ με τυρί κάθε μέρα και το μόνο που είχε ο Μιχάλης στην κατοχή του ήταν οι δίσκοι του, τα ρούχα του, λίγα λεφτά στον κοινό μας λογαριασμό και ένα αμάξι που του έιχε δώσει ο πατριός του για να γλυτώσει την εφορία. Άυτό το πούλησε και πήρε μηχανή. Έτσι μετακινούνασταν. Μετά βέβαια έμαθα, αφότου έφυγα ότι το αμάξι το είχε αγοράσει ο ίδιος με λεφτά από τη μουσική που δεν ήξερα καν ότι είχε. Έτσι κι αλλιώς εγώ δεν είχα υπογράψει πουθενά με την εταιρεία. Πιο μετά μόνο υπέγραψα για το «umicah» και το «lowbapsessions-demos».

Μέχρι και τους «μύθους του βάλτου» είχα ήδη πάρει και την ελληνική υπηκοότητα και είχα πάει στρατό 4 μήνες και είχα πάρει αναβολή. Λίγο μετά άρχισαν οι συζητήσεις που κατέληγαν σε τσακωμούς με το Μιχάλη να γίνονται όλο και πιο συχνοί. Στεναχωριόμουν πάντα πολύ, ιδιαίτερα όταν έβριζε και έλεγε ότι δεν δίνομαι εξολοκλήρου στο low bap, ότι δεν τον υποστηρίζω προσωπικά αρκετά και ότι δεν αξίζω τα λεφτά που μου δίνει. Πάντα όμως στο τέλος κάθε συζήτησης το χαβαλεδιάζαμε σαν να ξορκίζαμε την κόντρα. Ήταν πολύ έντονες στιγμές και περίεργες καταστάσεις. Είχα αρχίσει να αναπτύσω την ιδέα ότι ο Μιχάλης υπό πίεση έβγαζε έναν δεύτερο εαυτό που ερχόταν σε αντίθεση με όσα έλεγε σε τραγούδια και ζωη, πράγμα που μετά κατάλαβα ότι δεν ήταν ακριβώς έτσι. Λίγο μετά αφότου άνοιξε το Intro τα πράγματα είχαν αγριέψει πολύ. Ο Μιχάλης ήταν πιο επιθετικός. Ήδη όταν ετοίμαζα το low bap δρομολόγιο μου είχε πει μέσα σε όλα πως αν δεν το φτιάξω σε 15 μέρες «θα με σκότωνε». Όχι ότι το είχα πιστέψει αλλά με στεναχωρούσε αυτή του η απόλυτη στάση και επιθετικότητα. Για 15 μέρες γράφαμε μουσική με τον Επιστήμονα από τα Στοιχειά και τον Ακη και τα βράδια ηχογραφούσαμε φωνές. Ο δίσκος τελείωσε, δε με σκότωσε και οι τσακωμοί συνεχίστηκαν. Πολλές φορές προσπάθησα να συζητήσουμε σοβαρά και ήρεμα για τα πράγματα που με ενοχλούσαν αλλά δεν ήθελε. Οπότε μια μέρα του είπα ότι προτιμώ να μην έχουμε κοινό ταμείο, να παίρνω τα λίγα που μου αναλογούν αφού το συμφωνήσουμε έτσι ώστε να τα αξίζω και να μην ακούω βρισιές.
Αυτό τον πείραξε πολύ από ότι φάνηκε στη συνέχεια. Δεν ήταν λίγες οι φορές που μου το χτύπησε σαν λάθος μου, υστεροβουλία μου και εγωισμό μου. Παρόλα αυτά αναγκάστηκε να συμφωνήσει με τον όρο να κρατήσει το Intro, τα μηχανήματα του studio (που δεν ήταν τόσα πολλά όσο είναι σήμερα) να πληρώσω το υπόλοιπο της σχολής του Καραντάιν (600.000) και να πάρω τα 4 από τα 12 εκατομμύρια προκαταβολή που θα μας έδινε η Warner. Το τελευταίο ήταν μια συμφωνία που είχαμε κάνει με την εταιρία έτσι ώστε να ενισχύσουμε το studio, το Intro και τις παραγωγές μας. Τα λεφτά θα μας τα κράταγε η εταιρία από τα ποσοστά. Ήταν η πρώτη φορά που κράταγα λεφτά στα χέρια μου χωρίς να αισθάνομαι ότι κάποιος μου έχει κάνει χάρη. Τα 2 εκατομμύρια του τα έδωσα όπως τα πήρα για να αγοράσω την δεύτερη μηχανή που είχε. Την πρώτη μου την είχε δώσει τσάμπα. Με εκείνη ήταν που είχα τρακάρει. Με τα υπόλοιπα 2 άνοιξα το ατελιέ γραφιστικής δίπλα από το Intro και αγόρασα εξοπλισμό και PC. Δεν ένιωσα ριγμένος αφού ένιωθα ότι αυτός ήταν που άξιζε τα περισσότερα αφού είχε κάνει μουσικά την περισσότερη δουλειά και εμπάσει περιπτώσει δεν ήθελα να φανεί ότι έγώ ζήτησα ανεξαρτησία για να κερδίσω τίποτα. Τίποτα όμως δεν άλλαξε και στη στάση του με εξαίρεση την περίοδο που γράφαμε το «στο καιρό του αλλόκοτου φόβου» όπου για πρώτη φορά ανέλαβα ένα αρκετά μεγάλο μέρος των στίχων. Ο Μιχάλης εκείνη την περίοδο φαινόταν πιο ήρεμος χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έλειπαν οι κατά καιρούς συνηθισμένοι τσακωμοί. Η Αγγλία όντως τον ηρεμούσε.

Ένα περίπου χρόνο πριν αποχωρήσω τα πράγματα ήταν αφόρητα για μένα. Είχα αρνηθεί να εισχωρήσω στην 8ctagon αφού μου ζητούσε μια νέα version «κοινού ταμείου». Να μπω δηλαδή στην εταιρία με ένα μικρό ποσό (1-2 εκατομύρια που θα τα μάζευα από live και παράπλευρες παραγωγές) σε σχέση με τα μεγάλα κέρδη που θα μου έδινε (25%). Τα κέρδη που υπολόγιζα ότι θα είχε η 8ctagon με 10 παραγωγές το χρόνο όπως έλεγε ο Μιχάλης ήταν το λιγότερο 25 εκατομμύρια και αν βγάζαμε και το Active Member από εκεί τότε ανεβαίναν στο διπλάσιο τουλάχιστον. Αυτό ενώ για κάποιον άλλον θα ακούγοταν ευκαιρία εμένα μου φάνηκε σαν μια κατάσταση όπου θα μπορούσε να μου πει ότι παίρνω περισσότερα από ότι αξίζω και η δουλειά που θα έπρεπε να κάνω θα ήταν πάλι γενική και απροσδιόριστη, πράγμα που έιχα κουραστεί να κάνω για τόσα χρόνια και να ακούω και βρισίδι από πάνω. Του αντιπρότεινα να μπω και να πάρω το ποσοστό που μου αναλογεί, δηλαδή περίπου 5% αφού αυτός θα έβαζε ένα κεφάλαιο της τάξης των 10 εκατομμυρίων και θα αναλάμβανε τη διαχείρηση και τα έξοδα της εταιρίας. Επίσης του ζήτησα μόνο μια συγκεκριμένα παραγωγή από τις 10 το χρόνο γιατί δεν μπορούσα το άγχος του βγάλε και βγάλε δίσκους και να αναλάβω μόνο το γραφιστικό μέρος της εταιρίας και όχι τα γενικά καθήκοντα και το internet όπως ήθελε εκείνος.

Αυτά που πρότεινα εγώ δεν τα δέχτηκε, τσακωθήκαμε και τον πείραξε πολύ αφού πάγωσε το θέμα και όπως φάνηκε στη συνέχεια το ξεκίνησε αφότου έφυγα βάζοντας άλλους μέσα στην εταιρία. Δεν ξεχνούσε επίσης να μου χτυπάει μέχρι να φύγω ότι έγω έφταιγα που δεν έγινε η 8ctagon αφού αρνήθηκα να μπω με τους όρους του.

Όλα αυτά τα έκανα γιατί προσπαθούσα ήδη να βάλω τάξη στη ζωή μου που ήταν ένα χάος εκείνη την εποχή. Δεν είχα πάρει ακόμα το οριστικό Ι5, δεν είχα λεφτά, είχα νοίκια ,ρεύματα κτλ, είχα την εκρεμότητα του δικαστηρίου με τη μηχανή που είχα τρακάρει, έβλεπα την κοπελιά μου τη Λουκία δυο τρεις ώρες και δυο τρεις μέρες την εβδομάδα κάθε βράδυ αφού όλη τη μέρα μου από το 1993 την έδινα στη «φάση». Είχα μπουχτίσει τα γκομενιλίκια, ήμουν ήδη 26 χρονών και φυσικά ερωτευμένος. Τη μάνα μου και τα αδέρφια μου τα έβλεπα πολύ λίγες φορές το χρόνο και γενικώς ήταν όλα χύμα. Ήμουν αποφασισμένος να δώσω στο Μιχάλη να καταλάβει ότι ήμουν αυτός που ήμουν, ότι άξιζα και ότι έχω ρίξει πολλή δουλειά όλα αυτά τα χρόνια και ότι θα έκανα το παν να προσφέρω κι άλλα με τους όρους μου όμως και αξιοπρεπώς. Είχα μεγαλώσει πολύ και σε χρόνο και σε εμπειρία και δεν ήταν λίγες οι φορές που έβλεπα το Μιχάλη σαν μικρότερο από μένα στη συμπεριφορά του. Είχε πολλή επιθετικότητα και αντιδραστικότητα για την ηλικία του (33), κατηγορούσε τους άλλους συνεχώς για ανικανότητα, για φλωριά και είχε μια τάση να αυτοκολακεύεται σαν ο πιο αρσενικός, ο πιο τσαμπουκάς (είχε πλακώσει τους άπειρους- πράγμα που απείχε από την πραγματικότητα όπως έμαθα μετά) ο πιο αρεστός και ικανός με τα κορίτσια (είχε πάρει ολονών τις κοπελιές- πράγμα που απείχε από την πραγματικότητα πράγμα που το ήξερα από τότε) σε μια φάση όπου τον περιποιούταν συνεχώς και όλα αυτά τα χρόνια η μάνα του, η θεία του, η γιαγιά του και φυσικά η Γιολάντα με τα ρούχα του, το φαι του με τα όλα του. Ζούσε βασικά μια παρατεταμένη εφηβεία που πια δε συμβάδιζε καθόλου με την ηλικία του και την εικόνα που έβγαζε προς τα έξω. Μέσα σε όλες τις κατηγορίες που ξεστόμιζε προς εμένα, ήταν ότι έχω και άλλα πράγματα εκτός από τη «φάση», ότι πουλάω τη «φάση» για μια γκόμενα (τη Λουκία που δε συμπαθούσε καθόλου), ότι είμαι άχρηστος και ότι πολλά παιδιά θα αξίζαν τη θέση μου αντί για μένα. Εντωμεταξύ ο ίδιος μου είχε προτείνει να κάνω μια προσωπική δουλειά σαν Xray. Μόλις όμως διαφωνήσαμε στο θέμα της 8ctagon μου είπε να τη βγάλω μόνος μου σε άλλη εταιρία χωρίς να καλύψει τα έξοδα παραγωγής. Το studio δηλαδή που ήταν δικό του και που είχα βοηθήσει και εγώ κάποτε από τη μεριά μου να γίνει. Έτσι κι αλλιώς ποτέ στη ζωή μου δεν είχα πατήσει στο studio για κάποια δικιά μου δουλειά και αποφάσισα να τον κάνω όλον στο MPC. Μόλις άκουσε τα κομμάτια όμως μου είπε ότι δε θα βγει γιατί θα ήταν καταστροφικό για τους Active Member και το low bap. Είπα ο.κ. και την παράτησα τη δουλειά.

Μέσα σε όλα αυτά έκατσε και η στραβή με τους Βαβυλώνα 2000 όπου πέρασε ένα χρονικό διάστημα με λάθη, κατινιές και κόντρες που με κούρασαν ακόμα πιο πολύ. Επίσης 6 περίπου μήνες πριν πάρω την απόφαση να φύγω οι τσακωμοί μου με το Μιχάλη εντάθηκαν και η σχέση μας είχε ψυχραθεί πολύ. Εγώ από τη μεριά μου είχα κλειστεί σε ένα δικό μου κόσμο και είχα απομακρυνθεί από όλα τα παιδιά, το Stab, το Φάντασμα, τον Ατόφιο, το Καραντάιν και πολλούς άλλους. Ήμουν πολύ νευρικός και σκληρός σε όποιον κριτίκαρε το Μιχάλη ίσως από την ανάγκη μου να του δείξω ότι άξιζα καλύτερης μεταχείρησης εφόσον πάντα τον αγαπούσα. Και πίστευα ότι και αυτός από την πλευρά του είχε ένα φιλότιμο μέσα του που θα τον συγκρατούσε και θα τον έσπρωχνε προς το καλύτερο. Μου είπε να πάω κάτω από το σπίτι του Θηρίου και να τον κοπανήσω για κάτι που είπε και το έκανα. Από την άλλη όμως στις δικές μας συζητήσεις με το Μιχάλη δεν έκανα πίσω προσπαθώντας να τον κάνω να συνειδητοποιήσει τα πράγματα που με ενοχλούσαν και ότι δεν πρόκειται να τα αφήσω να συνεχίζονται. Έφερνα συνεχώς στο μυαλό μου το Μιχάλη που έγραφε αυτούς τους στίχους που όλοι μας ακούγαμε και έλεγα από μέσα μου πως δεν μπορεί, θα καταλάβει και θα προχωρήσουμε. Εξάλλου πάντα πίστευα στο ταλέντο του και ότι του άξιζε μια καλύτερη μεταχείριση από το να ασχολήται με τα «πουστράκια», με τα «φίδια», τα «ερπετά», τους «αρσενικούς», τους «πολεμιστές» και όλα αυτά. Έπρεπε και πίστευα ότι μπορούσε να γράψει καλά τραγούδια και ώριμα. Αλλά έκανα λάθος.
Απογοητεύτηκα και πήρα την απόφαση να φύγω μετά από έναν τελευταίο μεγάλο τσακωμό όπου μου έβριζε ότι είχα και δεν είχα (και τη Λουκία η οποία ήταν πρωην χρήστης ναρκωτικών λες και έπρεπε να μην είχε κόψει, να μην είχε αλλάξει τη ζωή της, λες και έπρεπε να είχε πεθάνει). Πίστευα πως είναι ένας προβληματικός άνθρωπος που δε μπορώ να επικοινωνήσω μαζί του αλλά που παρόλα αυτά τον σεβόμουν και τον είχα σαν έναν αδερφό. Υπολόγιζα να φύγω από το γκρουπ και να μείνω στο low bap σα γραφίστας. Είχα κουραστεί με τη μουσική και την είχα ταυτίσει σχεδόν με αυτή την κατάσταση. Εννοείται πως δεν είχα στο μυαλό μου μια ξεχωριστή καριέρα. Πίστευα πως δε θα ήταν σωστό. Πίστευα ότι έπρεπε να θυσιάσω κάποια πράγματα. Έκανε ότι δεν άκουγε μέχρι την τελευταία στιγμή όπου του ανακοίνωσα στο Intro πως θα φύγω.

Λίγες μέρες πριν είχα πάρει την απόφαση να φύγω. Ο Μιχάλης όμως δεν άκουγε. Έτυχε μια μέρα τότε να κατέβει ο Σωκράτης ο Μάλαμας στο Πέραμα. Πήγαμε φάγαμε και σε κάποια στιγμή ρώτησε ο Σωκράτης το Μιχάλη πως πάμε και απάντησε εκείνος πως είναι όλα καλά. Εγώ εξαγριώθηκα και ξέροντας πως μπροστά στο Σωκράτη δε θα μπορούσε να αλλάξει κουβέντα ή να με βρίσει αυθαίρετα του είπα πως σκοπεύω να φύγω λόγω έλειψης επικοινωνίας και τσακωμών. Ο Μάλαμας απάντησε πως επειδή υπήρχε τόση ένταση μεταξύ μας θα ήταν καλύτερο να χωρίσουν οι δρόμοι μας για λίγο κι ότι αυτά τα πράγματα είναι ανθρώπινα. Τότε ο Μιχάλης αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα και είπε ότι το δέχεται και ότι θα ήταν καλή ιδέα να κάνουμε και αποχαιρετηστήριο live! Παρόλα αυτά όταν μετά από λίγες μέρες του ανακοίνωσα την αποχώρησή μου με ρώτησε αν σκέφτομαι τις ίδιες μαλακίες. Του είπα πως δεν είναι μαλακίες. Μου είπε πως αν φύγω από το γκρουπ, φεύγω κι από το low bap, από το Πέραμα και πως δε θέλει να ξαναμιλησω στους δικούς του ανθρώπους, το γιό του, τη Γιολάντα, τον πατέρα του, τη μάνα του, τη θεία του, τον Άκη και όλους όσους ήταν στη «φάση». Ανθρώπους που αγαπούσα και μου είχαν φερθεί πολύ καλά και φιλόξενα κάθως και ανθρώπους που είχαμε ζήσει τόσα μαζί στο low bap. Επίσης μου άφησε ένα χρεος 1,5 εκατομμυρίου προς την V2 για μια δουλειά που υπεύθυνος δεν ήμουν εγώ και που τα λέφτά δεν τα πήρα εγώ. Απλά είχα κάνει το λάθος να υπογράψω εγώ. Παρόλα αυτά είπα πάλι ο.κ. και δεν είπα ούτε καν στο Stab να φύγει μαζί μου. Τα μάζεψα κι έφυγα διακοπές μετά από 9 χρόνια σε μια βραχονησίδα τα Αρμάθια λίγο πιο έξω από την Κάσο με τη Λουκία και μια σκηνή.

Έξι μήνες μετά ήμουν χίλιες φορές πιο ήρεμος αλλά χωρίς ακόμα να έχω μια πραγματική εικόνα όλων των γεγονότων και του Μιχάλη. Ο Stab και ο Ατόφιος είχαν ήδη αποχωρήσει και αυτοί.
Βρεθήκαμε και συζητήσαμε μαζί για 3 ώρες τη μια μέρα και 5 την επόμενη. Ο Stab που ήξερε το Μιχάλη πολύ πριν από μένα μου είπε πράγματα που ούτε φανταζόμουν. Δεν θέλω να τα γράψω όλα αλλά παραδειγματικά αναφέρω. Όλοι οι παλιοί φίλοι του στο Πέραμα τον ξέρουν από μικρό σαν ένα καλό παιδί στην παρέα κι ας είναι παράξενος (αυτό εντάξει), αλλά και σαν μεγάλο ψεύτη που το παίζει αλήτης χωρίς να έχει παίξει ξύλο σχεδόν ούτε μια φορά στη ζωή του (αν εξαιρέσουμε δυο σφαλιάρες στο Θηρίο και άλλες δυο σε ένα μεθυσμένο στον αέρα), ότι πάντα κοκορευόταν για γκόμενες και σπάνια έλεγε την πραγματικότητα. Επίσης ότι τη διαμαρτυρία δεν την έβγαλε με λεφτά που πήρε πουλώντας τη μηχανή του (που δεν είχε) αλλά με χαρζτιλίκι από τους δικούς του οι οποίοι πάντα τον προστάτευαν χαρτζιλικώνοντάς τον μέχρι τα 24, ανοίγωντάς του μαγαζί και άλλα τρελά. Με το Stab, τον Ατόφιο και άλλα παιδιά καταλάβαμε αυτό που δε συζητούσαμε ποτέ ανοιχτά. Ότι ο Μιχάλης έσερνε στον ένα για τον άλλο πίσω από την πλάτη του τα χίλια δυο. Ότι ναι μεν μάζευε κόσμο άλλα από την άλλη αποξενώνοταν παραλόγως συνεχώς. Και ότι είχε αποκτήσει μια τρομερή ανασφάλεια με τα χρήματα. Ότι έλεγε τρελά ψέματα χωρίς λόγο πολλές φορές (στον Άρδα ενώ είχε πέσει κάτω στο χώμα, έλεγε ότι είχε στείλει στο νοσοκομείο έναν ανύπαρκτο Ρουμάνο) Και άλλα...

Έκανα μια εβδομάδα να κοιμηθώ και αισθάνθηκα προδομένος και αφελής. Εγώ σα βλάκας με το ένα πρόσωπο κιόλας (το πρόσωπο που πάντα υποστήριζε το Μιχάλη) πίστευα, αγαπούσα και υποστήριζα έναν άλλο Μιχάλη. Μέτα από εκείνη την εβδομάδα ηρέμησα πάρα πολύ, όσο είχα να ηρεμήσω από παιδί. Το Μιχάλη ούτε τον μισούσα αλλά ούτε και τον αγαπούσα πια. Δεν τον σεβόμουν. Τον λυπόμουν. Παρόλα αυτά δεν φαντάστηκα ότι θα έφτανε σε σημείο να βγάζει ανακοινώσεις που να βρίζει, τραγούδια που να βρίζει και να σαμποτάρει πάρτυ εκβιάζοντας τη μουσική σκηνή στον αέρα να μη μας δεχτεί. Ίσως είμαι ακόμα αφελής. Όμως αν και δεν απάντησα αναλόγως δεν μπορούσα να μην ξεκαθαρίσω τα πράγματα. Το low bap, η «φάση» ή όπως μου επιτρέπεται να το πω, πιστεύω ότι ήμασταν όλοι εμείς ο κόσμος που πίστευε. Όλοι αυτοί που περνάγαμε τον καιρό με μουσική, στίχους του Μιχάλη και δικούς μας, χαβαλέ, λάθη και σωστά. Δε χρωστάω τίποτα πια και δε θα δεχτώ να με βρίζει ο Μιχάλης χωρίς λόγο. Έτσι κι αλλιώς την αλήθεια θέλατε.

Τελειώνω αυτό το κείμενο λέγοντας ότι όσο φταίει ο Μιχάλης άλλο τόσο φταίω εγώ που δεν κατάλαβα ή που δεν ήθελα να παραδεχτώ κάποια πράγματα. Για αυτά που είχα καταλάβει προπάθησα και πάλεψα. Το κατάφερα για λίγο καιρό και στο μεταξύ μεγάλωσα, έμαθα και ηρέμησα. Εύχομαι να είχα γλυτώσει περισσότερη φθορά.
2.ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΧΑΛΗ

1.Ποιά είναι η θέση σου σε όσα λέει ο Μιχάλης για σένα αφότου έφυγες;
 
Ο Μιχάλης ξεκίνησε από μια μετριοπαθή στάση, αν εξαιρέσουμε βέβαια το ίδιο το γεγονός της ρήξης μας, και έχει φτάσει σε ένα σημείο όπου λειτουργεί επιπόλαια και με μεγάλη δόση κακίας. Τα ψέματα κι οι ανακρίβιες ήταν πάντα ένα χαρακτηριστικό του που όμως (σα μαλάκας) δεν πίστευα ποτέ ότι θα τις απευθύνει σε μένα που ζήσαμε τόσα πολλά και που ήξερε ότι τον αγαπούσα και τον εκτιμούσα. Παρόλα αυτά προσπαθώ να μην νευριάζω με αυτά που λέει. Δεν το καταφέρνω πάντα αλλά συνήθως μόλς περνάει λίγη ώρα συγκρατούμαι. Δεν τον συγχωρώ όμως. Είναι 35 χρονών άνθρωπος δεν είναι μπούλης. Κάπου κάπου τον λυπάμαι κιόλας. Βέβαια η ίδια η συνέντευξη που δίνω τώρα είναι εν μέρει αποτέλεσμα της αγανάκτησής μου.

2.Πως σχολιάζεις την ανακοίνωση του Μιχάλη από το lowbap.com για το πάρτυ;
 
Βιαστικιά, μικρονοική και αποκαλυπτική της ψυχολογίας του. Ποτέ δεν έχει κάνει μόνος του τίποτα σχετικό με μαγκιά και αλητεία. Κι όμως είναι όλο μαγκιά και αλητεία. Το πιο άσχημο όμως, ήταν που κατονόμασε κάποια παιδιά. Κάτι σα μαύρη λίστα. Άσε που ο Βέβηλος δεν ήταν στο πάρτυ. To ότι εκβίασε τον Αέρα να μη γίνει το πάρτυ συτό δεν το περίμενα. Το πολύ πολύ να σκίζαν την αφίσα.

3.Τι έγινε στη δίκη;
 
Πήγα χωρίς δικηγόρο. Δεν αντάλλαξα ούτε μια κουβέντα με το Μιχάλη ο οποίος είχε έρθει με δικηγόρο, με τη Sadahzinia, τον Άκη και το Τοτέμ, συν καμιά δεκαριά άτομα από την F.P. Καθόμουν μαζί με το Θηρίο και τα άλλα παιδιά. Ήταν τρεις μυνήσεις. Μια του Παράφρωνα κατά του Μιχάλη και μένα που αναβλήθηκε γιατί άργησαν να μπούνε, μια του Θηρίου κατά του Μιχάλη που έγινε και μια του Φύλακα που δεν έχει οριστεί ακόμα. Σε μια φάση ήρθε ο Τοτέμ και με παρακάλεσε να φύγω (στην υπόθεση του Θηρίου) γιατί, λέει, δεν ένιωθε καλά ο Μιχάλης και ήταν στεναχωρημένος. Εγώ του απάντησα σταρχίδια μου κι έκατσα να ακούσω τι θα ειπωθεί. Ο Μιχάλης έλεγε του κόσμου τις μαλακίες γνωστές και μη κι έβαλε και τη Sadahzinia να τις υποστηρίξει. Ότι οι Βαβυλώνα το είχαν προμελετήσει, ότι ήταν χρήστες ναρκωτικών, ότι μας είχαν κάνει παράπονα διάφοροι γονείς, ότι ναι έβρισε αλλά όχι τα θεία και ότι αυτός τους έδιωξε και δεν φύγαν μόνοι τους. Πριν μπούμε μέσα ο Μιχάλης με σκούντησε και με έβρισε (φύγε από δω ρε αδερφή) και του απάντησα (αδερφή είσαι εσύ πουστράκι).Ήταν η πρώτη φορά που έβρισα το Μιχάλη κατάμουτρα. Είχα γίνει έξαλλος γιατί ήταν δίπλα ένας μπάτσος και μου βαζε χέρι για τη φασαρία. Μου απάντησε τότε ο Μιχάλης πως θα τα πούμε μετά κάτω (ίσως εννοούσε τα παιδιά που είχαν έρθει και περίμεναν έξω από το δικαστήριο-τα παιδιά δεν μου κάναν τίποτα προς θεού, απλά κάποιο που ούτε καν ήξερα με κοιτάγανε και οι άλλοι με αποφεύγανε). Ο Άκης τότε άρχισε να μου λέει διάφορα. Πως μπόρεσα να κάνω παρέα με το Βέβηλο (άσχετο πάλι) και με το Θηρίο, ότι αυτός έχει τη ζωή του και δεν τον νοιάζει (πάλι άσχετο λες και του είπα τίποτα για τη ζωή του) και ότι σέβεται τα παντελόνια που φοράει (το ποιήμα του Μιχάλη του αλητάμπουρα από το Πέραμα). Παραξενεύτηκα που μου τα λεγε όλα αυτά λες και είχε ξεχάσει ποιος είμαι και τι έχουμε ζήσει. Τον έλεγα όλη την ώρα ρομπότ. Είχα κολλήσει. Ο Μιχάλης αθωώθηκε λόγω αμφιβολιών για 3 από τις 4 κατηγορίες πλήρωσε 100 ευρώ κι έφυγε. Αυτά.

4.Τι γνώμη έχεις για τον Μιχάλη;
 
Τόσο καιρό ήμουν με έναν άλλο άνθρωπο. Έτσι πίστευα και του συγχωρούσα πολλά πιστεύοντας σε μια κάλή του πλευρά. Αλλά αυτό ήταν ένα ψέμα. Έχω τη χειρότερη γνώμη για το Μιχάλη. Αν πάρει κάνείς τις βρισιές που προτιμάει να ξεστομίζει, πιστεύω ότι έχει το πορτραίτο του Μιχάλη.

5.Ότι είπες στο πάρτυ για το Μιχάλη και γενικά η στάση σου έρχεται σε κόντρα με τα παλιά. Τι άλλαξε; Γιατί δεν έκανες κάτι για όλα αυτά τόσο καιρό; Υποκρινόσουν; Δε μοιραζόσασταν το ίδιο όνειρο; Τι άλλαξε και έρχεσαι σε κόντρα με το Μιχάλη και όσους συμφωνούν μαζί του;
 
Αν καθόμουν και δεν έφευγα θα πήγαινα κόντρα σε αυτό που θεωρούσα σωστό. Παλιά πίστευα άλλα για το Μιχάλη. Σήμερα αυτό έχει αλλάξει. Έκανα λίγα πράγματα και για αυτό ήμασταν στην κόντρα όλον τον καιρό. Ξερεις πολλούς που το κάναν αυτό ανοιχτά; Υποκρινόμουν στον εαυτό μου. Άλλο όνειρο έιχα καταλάβει εγώ.Όσοι συμφωνούν μαζί του ή φαίνεται ότι συμφωνούν μαζί του με γεια τους με χαρά τους. Δεν πρόκειται να μεταθέσω τα προβλήματά μου με το Μιχάλη πάνω τους. Ίσως βλέπω και τον εαυό μου στη θέση τους μερικές φορές. Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν.
3.ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΑΠΟΨΕΙΣ Η ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΜΟΥ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ

1.Τι άλλαξε και ασχολήθηκες με τη μουσική;
 
Τα είπαμε αυτά.

2.Γιατί είχες δηλώσει ότι δεν φαντάζεσαι τον εαυτό σου έξω από το low bap;
 
Γιατί είχα τύψεις ο μαλάκας που έφευγα.

3. Γιατί τόση μυστικοπάθεια κατά την αποχώρησή σου;
 
Δεν το επιδίωξα εγώ. Απλά δε γούσταρα πολλά λόγια.

4.Η συνέντευξη στο Praxia ήταν αυθεντική;
 
Ναι.

5.Επιστρέφεις για οικονομικούς λόγους ή για ευχαρίστηση;
 
Για οικονομικούς λόγους κάνω τη δουλειά του γραφίστα και του εικονογράφου. Η μουσική στην Ελλάδα δεν έχει λεφτά.

6.Ποιός κράζει; Ποιός κάνει κουτσομπολιό; Υπάρχει «πόλεμος» μεταξύ σας;
 
Πολλοί.Πολλοί.Όχι, απλά κράξιμο και κουτσομπολιό. Αυτό εδώ πάντως που διαβάζετε είναι συνέντευξη. Ούτε ανακοίνωση, ούτε σάλια.

7.Τι γνώμη έχεις για όλους αυτούς που ακόμα και εσύ έχεις βρίσει;
 
Για άλλους καλή, για άλλους κακή και για άλλους μέτρια. Όχι πάντως την ίδια ακριβώς που είχα πριν 2 χρόνια.

8.Ποιά η γνώμη σου για Txc, Ffc, Razastarr,Nεβμα;
 
Καλή για όλους. Σέβομαι τους F.F.C. Αναγνωρίζω τους Razastarr. Και καταλαβαίνω τους Νέβμα. Τους Τ.X.C. δεν μπορώ να καταλάβω για τους γνωστούς εθνικιστικούς λόγους.

9.Ξεχωρίζεις κάποιους από την ελληνική hip hop σκηνή (μη lowbap);
 
Οι T.X.C. ήταν σε ένα πολύ καλό επίπεδο ( και έιναι μουσικά από ότι ακούω), αλλά το γάμησαν το θέμα. Επίσης οι F.F.C. ξεχωρίζουν. Μου αρέσει το flow που έχουν μερικά καινούρια παιδιά, αλλά δεν με ικανοποιεί η ερμηνεία και τα λόγια. Όπως και στο low bap, δύσκολα βγαίνει κάποιος με ερμηνευτικόκαι στιχουργικό χαρακτήρα. Επίσης μου άρεσε η παραγωγή στο δίσκο των Στοιχειών. Και τώρα νομίζω πως μπορώ και να μιλάω και για τους Social Waste που είναι από τα πιο ολοκληρωμένα σχήματα.

10.Θα βρεθεις στη σκηνή με κάποιο ελληνικό hip hop γκρουπ;
 
Άμα κάτσει δε θα πω όχι.

11.Ποιά η γνώμη σου για τους αποχωρήσαντες Bαβυλώνα/Badhabeatz;
 
Καλή. Καλά κάναν και φύγαν. Δεν έπρεπε να τους βρίσουμε και να τους χτυπήσουμε. Ήταν λάθος. Ήταν μια πολύ καλή μπάντα.

12.Πως θα αντιδρούσες πριν αποχωρήσεις αν κάποιος από εμάς πήγαινε σε κάποιο live τους;
 
Δεν ξέρω..

13..Έχεις μετανιώσει για κάτι;
 
Ναι. Για τα λάθη που είπα και πιο πριν.

14.Εγραφες στίχους όσο ήσουν στην F.P.;
 
Ναι.

15.Από τη στιγμή που έφυγες έχει αλλάξει κάτι στο χαρακτήρα σου; Έγινες πιο «ανοιχτός» με τους ανθρώπους;
 
Ναι. Ναι. Επίσης είμαι πιο ήρεμος, ξεκούραστος και με όρεξη για δουλειά.

16.Πως έβλεπες το κοινό τόσα χρόνια;
 
Γνώριμο και ζωντανό. Κάπου όμως η φάση το έδιωχνε και αυτό και ξεμέναμε και από ανθρώπους να πούμε και μια κουβέντα. Παρόλα αυτά το κοινό από ότι φαίνεται πια έχει και μεγάλη αντίληψη κι ας μην τα ζει όλα από πρώτο χέρι.

17.«Διώχτηκαν λοιπόν κακήν κακώς ο Μέθυσος και το Φάντασμα (από τη νέα κολλεγιά του Θηρίου, του αμέτοχου όπως πάντα Παράφρων και των υπολοίπων νέων, που από δω και στο εξής θα λέω για συντομία πουστράκια)» Υποστηρίζεις ακόμα αυτά που είπες τότε ή άλλαξες γνωμη; Για να καταλάβουμε τι στο διάολο γινόταν τοσα χρόνια και τι ρόλο βαράμε εμείς;
 
Όπως θα έχεις ηδη καταλάβει έχω αλλάξει για πολλά γνώμη. Το ρόλο του ο καθένας ας τον διαλέξει μόνος του.

18.Αν σε ρώταγε κάποιος: «Είναι καλύτερα να ακούω και να ζω low bap (στη φάση που βρισκόμαστε σήμερα) ή να απομακρυνθώ απ το hip hop εντελώς;» τι θα πρότεινες;
 
Κάνε ότι θες. Το θέτεις απόλυτα. Όταν ακούς μόνο κάτι, όταν τρως, βλέπεις, κάνεις και ζεις μόνο ένα πράγμα τότε κάτι δεν πάει καλά. Ούτε όμως και να απομακρυνθείς είναι εύκολο. Αφού όλα υπάρχουν χωρίς να σε ρωτάνε και κάπου θα τα συναντήσεις δεν μπορεί. Χρειάζεσαι μάλλον ξαλάφρωμα και λίγο ελευθερία. Εδώ ο κόσμος καίγεται κι εσύ αισθάνεσαι βάρος για το αν θα ακούς ή θα απομακρυνθείς από τραγούδια;

19.Υποθέτουμε πως έρχεσαι αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα από κάπου μακρυά. Δεν ξέρεις καθόλου τι παίζει με low bap, F.P., B.D.F., Πέραμα κλπ. Ακούγοντας τα κομμάτια του μόνο, θα έκανες κίνηση προσέγγισης προς το Μιχάλη;
 
Γενικά δε θα προσέγγιζα ποτέ μου κάποιον μόνο και μόνο για να κάνω μουσική. Και με τους σημερινούς του στίχους και με το σημερινό μου μυαλό δεν θα ήθελα να τον ξέρω τον τύπο. Γενικά έχω παρατηρήσει ότι όσο πιο έξω από τα πράγματα είναι κανείς τόσο πιο εύκολα ψυχολογεί το Μιχαάλη.

20.Θα ξαναπλακώσεις κανέναν για χάρη του B.D.;
 
Τέτοια λάθη μια φορά γίνονται.
4.ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟ LOW BAP ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ

1.Ποιά είναι η άποψή σου για το low bap και την F.P. πριν;
 
Ακούστε τα τραγούδια μου τότε.

2.Ποιά είναι η άποψή σου για το low bap και την F.P. μετά;
 
Δεν ξέρω που πάει το πράγμα. Όλο και περισσότερο στενεύει και γίνεται περιχαρακωμένο και μονοδιάστατο. Η ιδέα όμως υπάρχει όσο κάποιος την πιστεύει. Αυτό ισχύει με όλα και δεν είναι και πάντα καλό.

3.Θα κάνεις low bap από δω και πέρα;
 
Όχι. Υποστηρίζω το λόγο μου κ.τ.λ. έτσι κι αλλιώς όπως και πολλοί άνθρωποι και σε πολλές εποχές. Το low bap είναι ένα όνομα που το έχω συνδέσει άμεσα με το Μιχάλη. Έχω κρατήσει μόνο το συναίσθημα της παρέας που είχαμε με όλους σχεδόν πλην Μιχάλη.

4. Αν ήταν τα πράγματα διαφορετικά θα ήθελες να συνέχιζες ή να επέστρεφες στο low bap;
 
Κι αν η γιαγιά μου είχε ρουλεμάν...

5.Θα κάνεις κάτι ανάλογο με την F.P. και το low bap σαν παρέα ή label;
 
Ποτέ κάτι ανάλογο. Η παρέα του low bap διαλύθηκε όπως είδες. Αυτό που έμεινε δεν είναι παρέα είναι κάτι άλλο. Τώρα το label υπάρχει και βασιλεύει, αλλά τέτοιο πράγμα βαριέμαι να το κάνω πια. Ήρεμα πράγματα.

6.Θα ήθελες να κρατήσεις κάποια πράγματα από την F.P. που έζησες όλα αυτά τα χρόνια κι ας μη μπορείς να τα κρατήσεις; Αν ναι, ποιά είναι;
 
Όπως είπα, αυτά που κρατάω ακόμα αλλά που έχουν συγχρόνως χαθεί. Η καύλα της παρέας, οι άνθρωποι, όσα ζήσαμε...

7.Ποιά είναι η σχέση σου με τα παιδιά από την F.P. εκτός του Μιχάλη;
 
Αόριστη και αδιάφορη. Δεν έρχομαι σε επαφή. Τους νιώθω όλους κατά κάποιο τρόπο κι αισθάνομαι ότι αυτοί που ζήσαμε πράγματα μαζί θα το μετανοιώσουν που σιγοντάρουν το Μιχάλη. Στη δίκη όταν κατέβηκα κάτω προσπάθησα να μιλήσω στο Βαγγέλη από τους Pinata αλλά γυρνούσε το κεφάλι του αλλού. Το ίδιο πιστεύω θα έκανε και ο Booker εκείνη τη στιγμή κι ας τα λέγαμε κι αφότου έφυγα καλά. Είναι θλιβερό γιατί μάλλον το κάνουν για να μη φάνε κράξιμο από το Μιχάλη. Για τη Γιολάντα λυπάμαι και φοβάμαι αν θα τα βγάλει πέρα με τέτοια πίεση.

5. ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΙΣ ΡΟΔΕΣ

1.Πως προέκυψε η δημιουργία και η ονομασία του γκρουπ; Ποτέ περίπου το αποφασίσατε;
 
Είχα πάρει απόφαση να ασχοληθώ με τη μουσική. Ο Σωτήρης Φεγγίτης μου το είχε προτείνει πρώτος. Μετά μιλήσαμε και με τα άλλα παιδιά και το πήραμε απόφαση. Ο σωτήρης και ο Νίκος δε γουστάρανε να κάνουν τίποτα εκτός αν το κάναμε μαζί. Έμενε λοιπόν το όνομα. Κανείς δεν είχε κάποια ιδέα. Ούτε και εγώ. Αλλά δεν ήθελα με τίποτα να είναι κάτι επιβλητικό ή πομπώδες. Σε κάποια φάση, γύρω στις αρχές του 2003 σκέφτηκα το «Ρόδες χωρίς άξονα» σαν μια τρελή ιδέα. Μου είχε έρθει στο μυαλό ο στίχος του Σωκράτη «Καληνύχτα μαλάκα η ζωή έχει πλάκα. Έχει γούστο και φλόγα είναι κάτι σαν ρόδα...». Επίσης το χωρίς άξονα μου άρεσε και το κότσαρα για να δίνει το ασσύμετρο οργανωτικά και ιεραρχικά χρώμα που θα ήθελα να έχει το γκρουπ. Αλλά το όνομα αυτό ξένιζε τους πάντες. Στη συνέχεια μείναμε στο Ρόδες χωρίς να το έχουμε πάρει απόφαση από συνήθεια. Και έμεινε. Παρόλα αυτά το «χωρίς άξονα» σκέφτομαι να το κρατήσουμε σαν υπότιτλο.

2.Πότε κυκλοφορεί το single και πότε το album;
 
Αν όλα πάνε καλά και δεν κλείσει η Warner το single στις αρχές Μαιου και το album στα τέλη του Οκτώβρη.

3.Ποιά είναι τα μέλη του γκρουπ;
 
Ο Σωτήρης-Stab, Ο Νίκος-Ατόφιος, Ο Σωτήρης ο Φεγγίτης, Ο Άρης ο Ζαρακάς, ο Χρήστος κι εγώ.

4.Σε τι μουσικό ύφος/στυλ θα κινούνται οι Ρόδες; Θα είναι hip hop;
 
Θα είναι χωρίς άξονα. Δεν υπάρχουν όρια και απαγορεύσεις. Ότι γουστάρουμε. Επειδή όμως έχουμε γνωρίσει τη μουσική μέσα από το hip hop το αποτέλεσμα έχει άμεση σχέση με αυτό. Πάντως οι επιρροές είναι dub, ηλεκτρονικό, κιθαριστικό, funk και φυσικά παλιό καλό hip hop.

5.Από πότε αρχίζουν τα live;
 
Από τις 3 του Απρίλη στο Στίγμα. Σιγά σιγά.

6.Θα υπάρχουν δισκογραφικές συνεργασίες;
 
Ναι. Δυο. Με τους παζλ ένα ροκ γκρουπ και μάλλον με την Ελένη Τσαλιγκοπούλου.

7. Θα παίζετε παλαιότερα κομμάτια στα live;
 
Ναι. Λίγα όμως. Το Ανταρσία, τη Μάσκα τέτοια πράγματα. Βλέποντας και κάνοντας.

8.Πως θα επικοινωνούμε και θα μαθαίνουμε νέα;
 
Θα σηκώσουμε κάτι απλό στο net. Μέχρι τότε στο IRC.

9. Θα απουσιάζει ο πολιτικοποιημένος στίχος; Θα αλλάξει η θεματολογία; Θα υπάρξουν κομμάτια σαν το Εμείς και οι άλλοι, Κυνήγι Μαγισσών και Η πιο μεγάλη ανοησία;
 
Όχι. Ναι, θα μεγαλώσει. Τίποτα δεν ξαναγίνεται ίδιο. Είναι καταστροφικό, κολλημένο και βαρετό να κάνεις τα ίδια και τα ίδια. Ο κόσμος αλλάζει, εγώ αλλάζω, αλλάζουν και τα τραγούδια. Πάμε για άλλα πιο καλά...

10.Οι Ρόδες θα έχουν κάποιο συγκεκριμένο ύφος; Αναφέρομαι στην θεματολογία κυρίως.
 
Ζωή. Κίνηση. Εκφραση.

11.Θα κάνεις εξώφυλλα για τις Ρόδες;
 
Ναι. Αλλά όχι σε αυτές τις δουλειές που έρχονται.

12.Αναμένεται κάποια εκπομπή στο ράδιο;
 
Δεν ξέρω. Καλή ίδέα.
6.ΓΕΝΙΚΕΣ

1.Τελικά γουστάρεις τη βροχή ή κι αυτό παραμύθι είναι;
 
Τη γουστάρω όπως όλος ο κόσμος.

2.Έγραφες ποτέ στην Εποχή;
 
Όχι, ήταν μια ιδέα του Περικλή που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Ίσως στο μέλλον.

3.Σκιτσάρεις για κανένα έντυπο;
 
Όχι σταθερά.

4.Θα στείλεις κανένα σκίτσο;
 
Ναι.

5.Όλον αυτόν τον καιρό είχες επικοινωνία με sites, forα κ.λ.π.; Αν ναι, πως μάθαινες τι γραφόταν για σένα;
 
Δεν είχα ιδιαίτερη επικοινωνία. Συνήθως μου τα λέγαν διάφοροι.

6.Κρατάς ακόμα ονειρολόγιο;
 
Όχι.

7.Ποιός ήταν ο Σάτυρος;
 
Άλλοτε ο Μιχάλης, άλλοτε εγώ.

8.Ποιός έγραφε τους στίχους στους Βαβυλώνα;
 
Ο Μιχάλης τους περισσότερους και λίγους εγώ. Μετά άρχισαν να γράφουν και άλλοι.

9.Το φθινόπωρο πήρες μέρος σε μια θεατρική παράσταση, την Multi Μήδεια. Πως σου φάνηκε αυτή η εμπειρία; Μουσική ή θέατρο;
 
Ωραία. Θέατρο στη μουσική και μουσικό θέατρο. Δρώμενο.

10.Έχεις νέα από τον Γου και τον Κάστορα; Θα τους δούμε πουθενά ή κάνουν ακόμα το World tour τους;
 
Ναι. Θα ακούσουμε λίγο Κάστορα...

11.Πως σου φάνηκε το Fiera;
 
Δεν μου άρεσε. Ο Μιχάλης πρέπει να ξεμπλοκάρει, να μεγαλώσει και να δώσει περισσότερα.

12.Αγαπημένα ξένα γκρουπ;
 
B.D.P., De La Soul, Roots, Gravediggaz, Public Enemy, Show & AG, Beatnuts, Saian Supa Crew. Kαι Mos Def, Everlast, RZA, Qtip, Rakim, Biz Markie, Slick Rick, O.C., Common, Wyclef, Masta Ace, Pharoach Monch, Method Man, Talib Kweli, Jedi Mind Tricks, Roots Manuva...

13.Το 1994 οι Active Member ήταν 8 άτομα. Θα επιδιώξεις να κάνετε κάποια συνεργασία; Ποιά ήταν αυτά τα μέλη;
 
Όχι. 1B.D.F., 2Μ.C.D., 3Real D., 4Xray, 5Νεκτάριος(Νέβμα), 6Δημήτρης(Νέβμα), 7Ανδρέας(Razastarr) kai 8 Νίκος(Razastarr).

14. Από τους βαβυλώνα του 1997 δεν έχει μείνει κανείς. Θα επιδιώξεις να ξαναιδρυθεί το γκρουπ;
 
Όχι. Ο καθένας ιδρύει μόνος του το γκρουπ του.

15.Γιατί δεν πήγες σε lives ξένων γκρουπ στην Αθήνα;
 
Άλλοτε δεν είχα φράγκα και άλλοτε όρεξη.

16.Παντρεύτηκες;
 
Όχι.

17.Τι αμάξι έχεις;
 
Δεν έχω.

7.ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΑΚΡΟΣΚΕΛΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗ...

THA PAROUME ATOMA ME THN SEIRA THA TA SXOLIASOYMEME OSO TA KSEROYME KAI THELOYME APO SENA NA AKOYLOYTHISEIS THN SIRA TON SXOLIASMWN MAS KAI NA MAS PEIS POY LEME MLKIES KAI POY PEFTOYME MESA.
NA PIASOYME PROTA TON MIXALH EINAI PANEKSIPNOS O POYSTIS GRAFEI APO TA KALITERA TRAGOYDIA... AKOMA KAI TO TELEFTEW META APO TOSA, TO AKOUSA EYXARISTA... TO MEGALITERO TOU LATHOS POY TON EXEI KATASTREPSEI PISTEYW OTI EINAI POLI PSWNIO KAI IPOBATHMIZEI TOYS ALLOYS KAI EIMOYNA MPROSTA OTAN SE EIXE KANEI POLES FORES ROMPA AKOMA KAI SENA TON ADERFO TOY KATAKRINE OLOYS TOYS GYRO TOY ME APOTELESMA NA KSEXASEI NA KRITIKARI KAI LIGO TON EAYTO TOY. KAI NA MIN EINAI TOSO MLKAS! EXEI ALAKSEI PARA POLES FORES TA LOGIA TOY.. APO TA MEGALITERA LATHI TOY EINAI H BIASINI TOY.. META LEEI OTI EINAI ARISTEROS KAI DEN PAEI SE DIADILWSEIS! KAI META EXEI TASEIS FASISTIKES TOYS DIWXNEI OLOYS ... [KRAZEI OLOYS OSOYS PIGAN STOYS PUBLIC ENEMY POY O IDIOS ELEGE STO FESTIVAL NA PATE NA MIN TO XASETE ME TIPOTA(MPWREI NA TON PIRAKSE POY DEN KATAFERE NA TOYS KATEVASEI O IDIOS:p) META DIWXNEI OSOYS IRTHAN STO PARTI SOU]. THELW AKOMA NA MOU PEIS POIO TRAGOYDI EXEI GRAPSEI ALITHINA NA TO NIOTHEI NA TO EXEI BIOSEI NA EINAI MESA TOY PWS TO LENE!
-H SADAHZINIA TOSO KAIRW MAZI ME TON MHXALH THN EXEI KANEI AYTO POY EINAI KAI AYTOS. (KALO AYTO! ) THIMAME OTI HSOYN APO TA PIO AGAPIMENA PROSOPATHS. OSES FORES EIXA AKOYSEI NA MILAEI GIA SENA H GIOLANTA HTAN TA KALITERA LOGIA THS... KAI META POY FEYGEIS MPENEI KAI KOMATAKI GIA SENA KSEXNA TOYS KAI STO DISKO THS KAI H FONI THS MESA. ME OLA AYTA ERXONTE SIMPERASMATA OTI I GIOLANTA EINAI MONO GIA APASXOLISI EKEI MESA. . . EPIDI DEN EXEI KATI ALLO NA KANEI.. APO MIKRI EKEI!! TWRA POY NA PAEI??? ADIEKSODO! AKOMA KAI STON BORA MATHEYTIKE OTI O B.D. DEN HTAN H EINAI TOSO POLY PISTOS KAI KATI ALO PISTEVEIS OTI AN DEN EIXE THN OCTAGON STO ONOMATHS THA EIXE FIGEI?!
-TO TOTEM!! POY MOLIS EFIGES LEEI TOY MIXALH OTI DEN TOY LEIPEIS KAI OTI TOY LIPEI O WINSTON PIO POLY! BAZW STIXIMA OTI THA SOY EXEI GLIPSEI POLLES FORES TA ARXIDIA AYTOS O ANTHRWPOS! KAI AKOMA THN IDIA DOYLIA THA EKANE!
-META O KSENISTIS TO PAIDI POY EINAI PANTOY!! KALO PAIDI!! ALLA TOSO TOYVLO!! DEN DIKEOLOGITE ALLIOS! GIATI APOKLIETE NA EXEI TOSA POLLA SIMFERONTA.
-META ESY TOSO KAIRW EKEI MESA!! DEN MPORW NA PW OTI DEN EIXES KATALABEI TIPOTA... ALLA DEN THA SOY SIXORISW POTE POY EFIGES XWRIS NA TO FIAKSEIS HTAN KAI KATI DIKO SOU!!! EIXES PEI OTI EINAI AYTO POY AGAPAS.. TO KSERW TO AGAPAS.. ALLA OTI AGAPAS DEN TO AFINEIS.. POTE DEN HTAN MONO TOY MIXALH... OYTE STO TELOS!! THELEI DEN THELEI! OYTE KAI TWRA DEN EINAI... META LEEI EGINES KAI FYLOS ME AYTOYS POY APOKALOYSES POYSTRAKIA!!! AN EINAI DYNATON!! TOYLAXISTWN NA KANETE MLKIES ALLA NA THS KANETE POIO KRYFA EIPAME! MHN MAS MPERDEYETE TOSO!! EKSIGISE MAS!
AN PROSEKSEIS OLOI FIGANE DEN EMINE TIPOTA MONO H AXRISTI AYTI POY DEN KANOYN TIPOTA KAI TA PERIMENOYN OLA APO TON MIXALH... PERIMENOYN MOYSIKH,STIXOYS,KANENA REMIX ACTIVE, KAI TO CDAKI TON ONEIRWN TOYS... AS PAROUME PARADIGMA TOYS STIXIOMENES SKIES EXOYN 4 5 WRAIA TRAGOYDIA ALLA! AN FIGOYN APO EKEI.. META POY THA PEZOYN LIVE?!? GIA TON POUTSO HXO K STIXO... EKSARTOYNTE APO EKEI KANONIKA TOYS EXEI DEMENOYS. KAI OLOI POY EINAI EKEI KATI ZITANE APO TON MIXALH. EFIGAN K EDIWSE OLOUS TOYS AKSIOLOGOUS...EDW POLA GROUPS EXOYN KSENEROSEI KAI DEN EINAI K TOSO MIKRA.
META TON PYROBATH TH TON ITHELE STO TELOS THS ANAKINOSHS MIPWS THA TOY ESWNE TO SPITIKO? AN DEN EIXE PETHANEI H THA EIXE FYGEI H THA TON EIXE DIOKSEI KAI AYTON OPWS KAI TOYS ALLOYS!
 
Πάνω κάτω μέσα είσαι εκτός από κάτι πολύ σχετικά πράγματα όπως ποιο τραγούδι έχει ζήσει ο Μιχάλης. Αυτό δεν το ξέρω. Το αν είναι πιστός αυτά κατά 95% είναι κοκορέματα.¨Οπως δεν ξέρω και γιατί κάθεται η Γιολάντα και αν θα είχε φύγει κι αν, κι αν... Σίγουρα παίζει ρόλο το συναίσθημα της αφοσίωσης που είχα και εγώ και που θολώνει την κρίση και βέβαια το ότι είναι χρόνια μαζί αντρόγυνο από τότε που ήταν εκείνη 18 χρονώ. Επίσης δεν είχα καταλάβει ποτέ το Τοτέμ οτι με έγλυφε. Όσο για μένα δεν μπόρεσα να αλλάξω πολλά πράγματα είναι αλήθεια. Αλλά ότι μπόρεσα το έκανα. Και αυτούς που έβριζα δεν τους έκανα φίλους, απλά είπα συγνώμη στο Θηρίο, στον Παράφρων και στο Μικέ που τους είχα φερθεί άδικα. Άσε που τίποτα δεν πρόκειται να κάνω στα κρυφά ακόμα και μαλακία να φαίνεται. Τέλος με όσους έχουν μείνει σίγουρα κάποιοι κάτι ζητάνε αλλά γενικά νομίζω πως είσαι σκληρός. Το low bap ήταν και είναι όσοι το πιστεύουν κι όχι ο Μιχάλης ή κάποιος άλλος.

8... ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΛΙΓΕΣ «ΚΑΜΜΕΝΕΣ» ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ...

1.Yparxei endexomeno apo revizionistis na gineis.. revanstistis ? (oson afora to mixalh ennow)
...

2.Poios exei pio wraia avatar? egw h h Dali ?
?

3.Poia kata th gnwmh sou 8a htan h poreia tou low bap xwris th syndrwmh ths freestyle productions?
 
Εδώ κάηκα τελείως...
 

Καταθέτω και μερικά σκίτσα για το καλό.
Ευχαριστώ και τα λέμε...
Νικήτας Xray 2004